مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 09:022023-09-12اقتصادي

آغاز مرمت اضطراری چهار اثر تاریخی ساوه


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه گفت: چهار آثار تاریخی این شهرستان به منظور حفظ و نگهداری به صورت اضطراری مرمت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه، رضا ایاز امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این آثار شامل تکیه تاریخی روستای سیلیجرد، بقعه اشموییل پیغمبر، موزه چهار سوق و امامزاده نوح روستای بالقو است که برای مرمت آنها 25 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: تکیه سیلیجرد که متعلق به دوران قاجار است و امسال با هزینه کرد 500 میلیون ریالی اقدامات مرمتی از جمله اجرای هزاره آجری، قاب بندی و نصب پنجره ها، شیب بندی و بندکشی آن انجام شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوهیادآور شد: بقعه اشموییل نبی واقع در روستای پیغمبریه این شهرستان واقع است که یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای اجرای هزاره سنگی، قاب بندی و شیب بندی، مرمت و آجر فرش آن هزینه شده است.

وی افزود: همچنین برای موزه چهارسوق این شهرستان به عنوان یکی از بناهای به جا مانده از دوره صفوی که همه ساله اعتباری برای تداوم مرمت و نگهداری آن هزینه می شود و امسال نیز 500 میلیون ریال در راستای پاکسازی، بندکشی و تعویض آجرهای فرسوده آن هزینه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت اضطراری چهار اثر تاریخی ساوه

آغاز مرمت اضطراری چهار اثر تاریخی ساوه