مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 13:002023-09-10بين الملل

بورل: کریدور لاچین باید بازگشایی شود


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از گفت وگو با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و تاکید بر اهمیت بازگشایی کریدور لاچین خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جوزپ بورل در پیامی در صفحه کاربری اش در شبکه اجتماعی ایکس از گفت وگو با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان خبر داده و نوشت: در تماسی تلفنی با جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نگرانی هایم را درباره وضعیت انسانی ارمنی های قره باغ دوباره مطرح کردم.

بورل در ادامه، درباره بازگشایی کریدور لاچین نوشت: کریدور لاچین باید الان بازگشایی شود.

جاده های دیگر نیز مانند آغدام می تواند به عنوان بخشی از راهکارحل وفصل این مسئله و نه به عنوان جایگزینی برای آن، بازگشایی شود.

‎ ‎ تاکید بورل بر بازگشایی این کریدور در پی این مطرح می شود که اخیرا در گزارش های رسانه ای مطرح شد، دولت جمهوری آذربایجان و نیروهای ارامنه در قره باغ درباره بازگشایی دو مسیر مورد مناقشه حمل و نقل از جمله یک مسیر کلیدی موسوم به کریدور لاچین توافق کردند.

روزنامه گاردین روز گذشته در این باره نوشت، این اقدام که در ابتدا توسط آژانس خبری دولتی آرمن پرس ارمنستان منتشر و توسط دولت باکو تایید شده، به نظر می رسد حداقل تا حدی پاسخگوی چندین دهه درخواست ارمنستان برای احیای خطوط حمل و نقل بین جمهوری آذربایجان و قره باغ با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورل: کریدور لاچین باید بازگشایی شود

بورل: کریدور لاچین باید بازگشایی شود