مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 15:502023-09-11اجتماعي

عملیات اصلاحی و پرورشی پایه های درختی اوکالیپتوس در ایلام اجرا خواهد شد


عملیات اصلاحی و پرورشی پایه های درختی اوکالیپتوس در بعضی مناطق جنگل کاری شده ایلام اجرایی خواهد شد.

- ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، عصر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با توجه به خصوصیات اکولوژیکی درخت اوکالیپتوس که سریع رشد کرده و شرایط رشد آن فراهم است، هرچند سال یکبار در توده جنگلی و جنگل کاری ها نیازمند اقدامات مدیریتی و برش های اصلاحی می باشد زیرا به علت سنگین بودن چوب آن و عدم تحمل شاخه ها همواره با خطر باد افتادگی مواجه هستند.

وی افزود: در جنگل کاری های حاشیه راه های استان و در بعضی از پارک های جنگلی با کاشت این گونه درخت به منظور حفظ ایمنی گردشگران و خطوط برق و نیز حذف درختان خشکیده و آفت زده اقدام می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: با فراهم شدن شرایط آب و هوایی برای رشد و نمو مجدد پایه های درختی اوکالیپتوس در سال جاری عملیات اصلاحی، پرورشی و بهداشتی در سطح بعضی از مناطق جنگل کاری شده حاشیه راه ها و پارک های جنگلی اجرایی خواهد شد.

وی اضافه نمود: چوب آلات حاصل از اجرای عملیات هرس درختان حاشیه راه ها و پارک های جنگلی که می تواند بخشی از خوراک صنایع چوب کشور را تأمین کند، در جهت توسعه جنگل کاری ها و تأمین نهال از طریق مزایده به فروش می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات اصلاحی و پرورشی پایه های درختی اوکالیپتوس در ایلام اجرا خواهد شد

عملیات اصلاحی و پرورشی پایه های درختی اوکالیپتوس در ایلام اجرا خواهد شد