مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 08:452023-08-28پزشكي

غربالگری 50 بیماری در نوزادان اصفهان آغاز شد


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به دنبال آغاز غربالگری بیماری های متابولیک ارثی در 16 شهرستان استان اصفهان، 50 بیماری زمینه ای در نوزادان شناسایی می شود.

- حمید گله داری در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پس از ماه ها تلاش و به دنبال اجرای آزمایشی برنامه غربالگری بیماری های متابولیک ارثی در پنج شهرستان و نتایج موفق آن در مرحله اول ،16 شهرستان دیگر استان اجرای برنامه را شروع کردند.

وی بیان داشت: با هدف با اجرای دقیق برنامه که 50 بیماری را در نوزادان بررسی می کند و با شناسایی نوزادان مبتلا به این بیماری ها در مراحل ابتدایی می توانیم از بروز معلولیت های ذهنی و جسمی جدید و حتی فوت نوزادان مبتلا پیشگیری کنیم.

رییس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: از نکات مثبت در اجرای این برنامه این است که برنامه از همان ابتدا با حذف کاغذ و به صورت الکترونیک انجام می شود و چهار نقطه غربالگری، استان اصفهان شامل آزمایشگاه منتخب (بخش خصوصی)، درمانگاه تخصصی (امین و امام حسین) و ستاد شبکه شهرستان به سامانه این برنامه دسترسی دارند.

وی افزود: غربالگری بیماری های متابولیک ارثی در شهرستان اصفهان و چهار شهرستان جدید شرق اصفهان تا پایان شهریور اجرایی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری 50 بیماری در نوزادان اصفهان آغاز شد

غربالگری 50 بیماری در نوزادان اصفهان آغاز شد