مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 08:302023-09-03اجتماعي

ورود هزار و 400 زائر افغانستانی اربعین به دوغارون


مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد گفت: با ورود هزار و 400 زائر افغانستانی طی روز شنبه، تاکنون 6 هزار زائر از این کشور وارد گذرگاه دوغارون در شهرستان تایباد شدند.

- علی فخاری در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با وجود نزدیک شدن به روز اربعین حضرت امام حسین (ع) روند ورود زائران افغانستانی به کشور ادامه دارد، بطوریکه روز شنبه حسینیه سردار سلیمانی مرز دوغارون میزبان هزار و 400 زائر بود که پس از پذیرایی و استراحت راهی مرزهای غربی کشور جهت عزیمت به عتبات عالیات شدند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد افزود: زائران افغانستانی که تا کنون وارد کشور شدند در قالب کاروان هایی از ولایات مختلف افغانستان مانند هرات، کابل، قندهار، مزارشریف و قندوز و غور بودند.

وی ادامه داد: حمل و نقل زائران افغانستانی، روزانه با 50 دستگاه اتوبوس در پایانه مرزی دوغارون تا مرز چذابه در استان خوزستان انجام می شود.

فخاری در خصوص خدمات ارائه شده در این مرز اظهار کرد: تعداد هشت غرفه توسط نهادهای مردمی و دولتی در حسینیه شهید سلیمانی برپا شده است و خدماتی نظیر پذیرایی، بهداشت و درمان، امداد و نجات، ساماندهی و انتقال زائران، سرگرمی کودکان و تحویل سیم کارت ارائه می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود هزار و 400 زائر افغانستانی اربعین به دوغارون

ورود هزار و 400 زائر افغانستانی اربعین به دوغارون