مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 15:402023-08-30اقتصادي

طراحی، ساخت و تست ترمزهای هواپیما در شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا)


در دنیای مدرن در تمام کشورها یکی از مهم ترین صنایع، صنعت هوانوردی بوده که روزبه روز در حال پیشرفت و توسعه است.

ساخت قطعات مختلف هواپیما را می توان یکی از مهم ترین بخش ها در این صنعت دانست که باید به صورت تخصصی به آن پرداخت.

- یکی از بخش های بسیار مهم در تولید این محصول به شمار می رود.

اگر این محصول به خوبی عمل نکند، می تواند حادثه آفرین شود و جان افراد را به خطر بیندازد.

در این مطلب سعی  بر این داریم جزییات فنی ترمزهای کربنی هواپیماها را بررسی کنیم تا اطلاعات شما در این زمینه بیشتر شود.

تاریخچه اختراع ترمز هواپیما از نوع کربنی و فلزی تاریخچه ترمزهای کربنی و فلزی هواپیما به روزهای اولیه حمل ونقل هوایی برمی گردد.

در اوایل قرن بیستم، ترمزهای هواپیما از چوب یا فولاد ساخته می شدند که سنگین و مستعد ساییدگی بودند.

این منجر به توسعه و ساخت نوع کربنی و فلزی شد که سبک تر، بادوام تر و کارآمدتر هستند.

ترمز کربنی هواپیما اولین بار در دهه 1970 معرفی شد و صنعت هوافضا شروع به استفاده از کامپوزیت های کربن در ساخت هواپیما کرد.

این محصول از الیاف کربن با استحکام بالا ساخته می شد که به هم بافته شده و به رزین آغشته می گشت.

آنها چندین مزیت نسبت به ترمز فلزی هواپیما دارند که از جمله این موارد می توان به وزن سبک تر، اتلاف گرما بهتر و عمر طولانی تر اشار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی، ساخت و تست ترمزهای هواپیما در شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا)

طراحی، ساخت و تست ترمزهای هواپیما در شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا)