مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 14:252023-08-28اقتصادي

افزایش 26 درصدی برق تحویلی به صنایع نسبت به تابستان 1400


سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه در تابستان سال جاری 36 بار رکورد مصرف برق شکسته شد، افزود: میزان برق تحویلی به صنایع نسبت به تابستان دو سال قبل 26 درصد افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی که امروز در نمایشگاه روایت خدمت که به مناسبت هفته دولت برپاست حضور یافته بود، در رابطه با وضعیت دمای هوا در تابستان سال جاری و تأثیر آن بر افزایش مصرف برق کشور گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده که البته به حقیقت پیوست، میزان دمای هوای تابستان امسال 1 تا 2 درجه نسبت به میانگین بلند مدت بالاتر بود که همین موضوع سبب شد به ازای هر درجه افزایش دما شاهد افزایش 1800 مگاواتی مصرف برق باشیم.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه در فصل گرم سال 1401 نسبت به فصل گرم سال 1400 شاهد این بودیم که 17 بار رکورد مصرف برق کشور شکسته شد، ادامه داد: این در حالی است که در فصل گرم سال جاری نسبت به فصل گرم سال قبل 36 بار رکورد مصرف شکسته شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وزارت نیرو با توجه به پیش بینی های صورت گرفته با آمادگی کامل به استقبال تابستان سال جاری رفت، اظهار داشت: با افزایش 7700 مگاواتی ظرفیت تولید برق و مدیریت مصرف در بخش های مختلف موفق شدیم، پایداری شبکه سراسری برق را در فصل تابستان سال جاری علی رغم افزایش شدید دم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 26 درصدی برق تحویلی به صنایع نسبت به تابستان 1400

افزایش 26 درصدی برق تحویلی به صنایع نسبت به تابستان 1400