مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 11:052023-09-08سياسي

بالاترین دادگاه اداری فرانسه ممنوعیت پوشیدن عبا در مدارس را تأیید کرد


بالاترین دادگاه اداری فرانسه شکایت انجمن «اقدام برای حقوق مسلمانان» را رد کرد و گفت که ممنوعیت پوشیدن عبا در مدارس قانونی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از یورونیوز، شورای دولتی فرانسه به عنوان بالاترین دادگاه اداری این کشور شکایت انجمن اقدام برای حقوق مسلمانان را رد کرد و گفت که ممنوعیت پوشیدن عبا در مدارس قانونی است.

قاضی این شورا معتقد است که ممنوعیت پوشیدن این لباس بر روی آزادی های اساسی تاثیر نمی گذارد.

دولت امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه ماه گذشته میلادی با منع دانش آموزان دختر از پوشیدن عبا، اعلام کرد که عبا قوانین مربوط به سکولاریسم در آموزش را نقض می کند.

دولت فرانسه از سال 2004 پوشیدن روسری را در مدارس دولتی این کشور به این دلیل که نشان دهنده وابستگی مذهبی است، ممنوع کرده است.

قانون ممنوعیت استفاده از نشانه های مذهبی در مدارس فرانسه شامل پوشیدن کیپا ، کلاهی که بعضی از یهودیان به طور سنتی بر سر می گذارند هم شده است.

انجمنی به نمایندگی از مسلمانان ساکن فرانسه [اقدام برای حقوق مسلمانان]، شکایتی را علیه این ممنوعیت تسلیم شورای دولتی فرانسه کرد که بالاترین دادگاه این کشور است.

این انجمن استدلال کرده است که منع دانش آموزان دختر از پوشیدن عبایه تبعیض آمیز است و می تواند باعث ایجاد نفرت علیه مسلمانان شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بالاترین دادگاه اداری فرانسه ممنوعیت پوشیدن عبا در مدارس را تأیید کرد

بالاترین دادگاه اداری فرانسه ممنوعیت پوشیدن عبا در مدارس را تأیید کرد