مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 06:102023-09-12اقتصادي

ماهیت سرمایه گذاری در بورس ایران را از بین نبرید/ خطر بورسِ رانتی


افزایش صندوق های سرمایه گذاری، عدم انتشار به موقع اخبار مهم در بازار سرمایه و عدم تحلیل پذیری بازار سرمایه باعث شده ماهیت سرمایه گذاری در بورس به خطر بیفتد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بازار سرمایه یکی از بازارهایی است که مختص نگاه سفته بازی یا نوسان گیری است و در تمام دنیا این بازار را به عنوان بازاری سفته بازانه و نوسان گیرانه می شناسند، در ایران علاوه بر بعد نوسان گیری در بازار سهام بعد سرمایه گذاری و نگاه بلند مدت هم در این بازار وجود داشته و برخی افراد از دیرباز تاکنون با این دو نگاه در بازار سهام، سرمایه گذاری کرده اند.

مسئولان بازار سرمایه بعد از ریزش های سنگین شاخص در سال 99 بر این باورند که سهامدار خرد نباید قدرت تعیین کننده ای در بازار داشته باشد؛ به همین دلیل سیاست هایی را اعمال کرده اند تا سهامداران خرد رفته رفته از بازار خارج و جایشان را به صندوق های سرمایه گذاری بدهند.

این شرایط می تواند اثرات منفی در بازار داشته باشد، از جمله آنکه این نگاه باعث می شود طی چند سال آینده فعالان خرد بازار سرمایه دیگر اعتمادی به این بازار نداشته و به فکر بازار جایگزین باشند، فعالان خرد تا به امروز به این بهانه که بازار سهام بازار قابل تحلیل و بررسی بوده و می توان سهام را از نظر بنیادی و تکنیکال مورد بررسی قرار داد وارد این بازار شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهیت سرمایه گذاری در بورس ایران را از بین نبرید/ خطر بورسِ رانتی

ماهیت سرمایه گذاری در بورس ایران را از بین نبرید/ خطر بورسِ رانتی