مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 13:552023-08-25بين الملل

بن گویر باز هم مقامات آمریکا را شوکه کرد


مقامات ارشد دولت آمریکا، اظهارات نژادپرستانه «ایتمار بن گویر» وزیر افراطی کابینه تل آویو، مبنی بر حق یهودیان برای تردد آزاد در کرانه باختری را محکوم و آن ها را «تحریک کننده» توصیف کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های صهیونیستی امروز (جمعه، 25آگوست) اعلام کردند که  دولت جو بایدن اظهارات نژادپرستانه  ایتمار بن گویر  وزیر امنیت داخلی کابینه تل آویو را که مدعی شده بود که حق یهودیان برای تردد در کرانه باختری از حق فلسطینی های ساکن آن جا بیشتر است، به شدت محکوم کرد.

طبق گزارش شبکه صهیونیستی آی24 ، سخنان بن گویر در مصاحبه با شبکه12 رژیم اشغالگر که در رسانه های آمریکایی هم بازتاب زیادی پیدا کرده، مقامات ارشد دولت بایدن را شوکه کرده است؛ آن ها این سخنان را تحریک کننده توصیف کرده اند.

شبکه آی24 در ادامه نوشت: اظهارات بن گویر بیشتر این تصور را در دولت و کنگره آمریکا تقویت کرد که دولت اسراییل از عناصر افراطی تشکیل شده و آن ها سیاست های نژادپرستانه را رهبری می کنند .

دولت بایدن پیش تر هم بن گویر را به همراه یاریو لوین وزیر دادگستری و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی کابینه نتانیاهو، به دلیل مواضع نژادپرستانه و پیشبرد طرح هایی همچون گسترش شهرک سازی و تغییرات قضایی از سفر به واشنگتن و تعامل با کاخ سفید منع کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بن گویر باز هم مقامات آمریکا را شوکه کرد

بن گویر باز هم مقامات آمریکا را شوکه کرد