مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 13:302023-08-31پزشكي

اندازه گیری دقیق گلوکز با بزاق


به گفته محققان دانشگاه علم و فناوری ملک عبدالله، عربستان سعودی، یک سنسور اولیه که سطح گلوکز در بزاق را اندازه می گیرد، در نهایت می تواند راهی ساده، - ایسنا/خراسان رضوی به گفته محققان دانشگاه علم و فناوری ملک عبدالله، عربستان سعودی، یک سنسور اولیه که سطح گلوکز در بزاق را اندازه می گیرد، در نهایت می تواند راهی ساده، سریع و بدون درد به افراد برای کنترل دیابت خود ارائه دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمدیکال اکسپرس، بیماری دیابت زمانی رخ می دهد که بدن نتواند سطح گلوکز خون خود را تنظیم کند.

افزایش سطح گلوکز می تواند منجر به بیماری های قلبی عروقی و سایر بیماری ها شود، بنابراین بسیار مهم است که افراد مبتلا به دیابت، قند خون خود را در سطوح متوسط حفظ کنند.

افراد مبتلا به دیابت به طور سنتی برای کنترل قند خون خود از دستگاه هایی استفاده می کنند که با یک قطره خون از طریق سوزن زدن به انگشت میزان گلوکز خود را تجزیه و تحلیل می کنند.

به تازگی، حسگرهای کاشته شده می توانند کنترل مستمر گلوکز را بدون خراش های ناخوشایند با سر سوزن انجام دهند اما این دستگاه ها برای سطوح پایین تر گلوکز دقت کمتری دارند و برای کودکان تأیید نشده اند.

یک روش راحت تر برای کنترل گلوکز می تواند از طریق آزمایش بزاق باشد که با سطح گلوکز خون مرتبط است اما غلظت گلوکز در بزاق بسیار کمتر از خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندازه گیری دقیق گلوکز با بزاق

اندازه گیری دقیق گلوکز با بزاق