مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 12:552023-08-30بين الملل

واکنش فرانسه به کودتا در گابن


نخست وزیر فرانسه به کودتا در گابن واکنش نشان داد و اعلام کرد که پاریس با «بیشترین توجهات» تحولات در این مستعمره سابق فرانسه را دنبال می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در اولین واکنش مقام های ارشد فرانسوی به کودتا در گابن، الیزابت بورن  نخست وزیر فرانسه اعلام کرد که کشورش از نزدیک در حال رصد تحولات گابن است.

در شرایطی که مخالفت های با مواضع مداخله جویانه پاریس در امور قاره آفریقا و مستعمرات سابق فرانسه ادامه دارد، طبق گزارش خبرگزاری فرانسه ، این مقام ارشد فرانسوی اعلام کرد که فرانسه با بیشترین توجهات در حال رصد تحولات و اتفاقات در گابن است.

این رسانه فرانسوی خبر داد، اظهار نظر بورن اولین واکنش فرانسه به عنوان قدرت استعماری سابق در گابن است؛ کشوری که نفوذش در آفریقا بر اثر کودتاهای اخیر تضعیف شده؛ کودتاهایی که دولت های دوست (فرانسه) را سرنگون کرده است .

 صبح روز چهارشنبه (به وقت تهران) شماری از ژنرال های بلندپایه ارتش گابن با حضور در تلویزیون اعلام کردند که دولت را برکنار و قدرت را به دست گرفته اند.

  گابن در غرب آفریقای مرکزی، در همسایگی خلیج گینه و در سواحل شرقی اقیانوس اطلس قرار گرفته است و با کشورهای جمهوری کنگو، کامرون و گینه استوایی همسایه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش فرانسه به کودتا در گابن

واکنش فرانسه به کودتا در گابن