مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 05:102023-09-19پزشكي

ذخیره 3 ماهه سرم تزریقی و آنتی بیوتیک در آستانه پاییز/ نحوه تامین واکسن آنفلوآنزا


رییس سازمان غذا و دارو با اعلام پیش بینی های انجام شده در خصوص ایجاد ذخیره سه ماهه سرم تزریقی و آنتی بیوتیک در آستانه پاییز، گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده نباید در زمینه تامین این اقلام در فصل سرما با مشکلی مواجه شویم.

- رییس سازمان غذا و دارو با اعلام پیش بینی های انجام شده در خصوص ایجاد ذخیره سه ماهه سرم تزریقی و آنتی بیوتیک در آستانه پاییز، گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده نباید در زمینه تامین این اقلام در فصل سرما با مشکلی مواجه شویم.

دکتر سید حیدر محمدی در گفت وگو با ایسنا، درخصوص تمهدیدات اندیشیده شده در زمینه تامین سرم های تزریقی و داروهای درمان آنفلوآنزا و سرماخوردگی، گفت: نگرانی اصلی ما در مورد کمبود سرم های تزریقی در فصل تابستان بود که با گرمای هوا مواجه بودیم اما، خوشبختانه با مشکلی مواجه نشدیم.

در عین حال پیش بینی شده است که از طریق افزایش ظرفیت تولید و واردات بتوانیم ذخیره استراتژیک ایجاد کنیم.

وی افزود: در مورد سرم نمکی ذخیره را ایجاد کردیم؛ در مورد همه اقلام دارویی ان شاءالله اگر با کمک سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ارز و نقدینگی لازم تامین شود، مشکل مربوط به ذخیره استراتژیک برطرف می شود و به این ترتیب در مورد اقلامی که ممکن است کمبود داشته باشند به یک ذخیره سه ماهه برسیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره 3 ماهه سرم تزریقی و آنتی بیوتیک در آستانه پاییز/ نحوه تامین واکسن آنفلوآنزا

ذخیره 3 ماهه سرم تزریقی و آنتی بیوتیک در آستانه پاییز/ نحوه تامین واکسن آنفلوآنزا