مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 07:202023-09-03اقتصادي

تهدید سلامت اراکی ها با استقرار ماشین های حمل پسماند در محل سکونتشان


شهر اراک هرچند به گفته رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک، دومین شهر موفق کشور در تفکیک پسماند از مبداء شناخته شده است، اما استقرار ماشین های حمل پسماند در محل سکونت برخی از شهروندان و رها شدن شیرابه پسماندها از خودروها موجب گلایه شهروندان و نارضایتی آنان شده است.

- خبرگزاری فارس ـ اراک؛ یکی از الزامات اساسی در بقای زندگی بشر، توجه به محیط زیست و حفظ سلامت انسان ها از طریق کنترل آلودگی های محیط است که در این میان دفع بهداشتی پسماندهای حاصل از فعالیت روزمره بخش های مختلف خانگی، صنعتی، کشاورزی و درمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بر اساس برخی آمارها روزانه بالغ بر 64 هزار تن پسماند در ایران تولید می شود و سهم استان مرکزی در تولید سالانه پسماند 900 تن در روز است که 350 تن از این میزان مربوط به شهر اراک است ودر مجموع در استان مرکزی بیش از 300 هزار تن پسماند خانگی و شهری و همچنین دو میلیون تن پسماند صنعتی و  پسماند صنعتی ویژه است.

 توجه به امر بهداشت و سلامت جامعه، ضرورت جمع آوری، دفع، بازیافت و مدیریت استاندارد پسماندها را دو چندان می کند، چرا که دفع غیر بهداشتی پسماندها سلامت جامعه و به دنبال آن شهروندان را به خطر انداخته و عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید سلامت اراکی ها با استقرار ماشین های حمل پسماند در محل سکونتشان

تهدید سلامت اراکی ها با استقرار ماشین های حمل پسماند در محل سکونتشان