مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 11:352023-09-03اقتصادي

330 هکتار مزارع شاهرود تحت کشت «خربزه» قرار دارد


معاون جهاد کشاورزی شاهرود از کشت محصول خربزه در 330 هکتار مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: نزدیک به 9 هزار تن محصول از این مزارع برداشت خواهد شد.

- محمد حسن غریب مجنی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به کشت محصول خربزه در شهرستان شاهرود بیان کرد: 330 هکتار از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری تحت کشت این محصول هستند که موعد برداشت آن نیز فرا رسیده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال هشت هزار و 700 تن خربزه از مزارع شهرستان شاهرود برداشت شود، بیان کرد: عمده ارقام کشت شده محصول خربزه در شهرستان، مشهدی و آرگون و همچنین خاتونی هستند که به واسطه بازار پسندی، رغبت بیشتری به کشت آنها وجود دارد.

شیوه کشت زیر پلاستیکی معاون جهاد کشاورزی شاهرود با بیان اینکه میانگین برداشت محصول از باغات خربزه در شهرستان حدود 25 تن در هکتار است، گفت: برداشت محصول خربزه تا پایان شهریورماه از مزارع شهرستان شاهرود ادامه خواهد داشت.

غریب مجنی با بیان اینکه مسائل بِه زراعی به خصوص رعایت زمان کشت مهمترین توصیه های ما به خربزه کاران شهرستان شاهرود است تا بتوانیم شاهد بهبود ارتقای عملکرد سطح باشیم، گفت: کشت ارقام مقاوم به آفت و بیماری ها و جدی گرفتن کشت ارگانیک از جمله دیگر تأکیدات جهاد کشاورزی در خصوص کشت ارقام مختلف خربزه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

330 هکتار مزارع شاهرود تحت کشت «خربزه» قرار دارد

330 هکتار مزارع شاهرود تحت کشت «خربزه» قرار دارد