مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 20:252023-08-23اقتصادي

کمبود 1200 لیتر در ثانیه ای آب شرب تبریز تامین شده است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی با بیان این که امسال حدود 1200 لیتر در ثانیه کمبود در تامین آب شرب تبریز وجود داشت، گفت: با اجرای پروژه های تعریف شده توسط شرکت آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب، - اکنون کمبود 1200 لیتر در ثانیه ای آب شرب تبریز تامین شده است.

یوسف غفارزاده چهارشنبه، یکم شهریورماه در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت مخزن 100 هزار متر مکعبی آب در تبریز، در جمع خبرنگاران، با اشاره به وضعیت تامین آب شرب تبریز، اظهار کرد: آب شرب شهر تبریز توسط سه منبع زرینه رود، سد نهند و چاه های آب تامین می شود که از شهرک ارم تا مرزادان و نیمی از ولیعصر و رشدیه طی 27 سال گذشته از سد نهند تغدیه شده و این سد هر ساله پر و حتی سرریز می شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: معمولا سدها در فصل بهار پر می شوند و در طول سال نیز می توان از آب آن ها استفاده کرد اما امسال بارندگی در شمال استان بسیار جزیی بود و پوشش برف این منطقه نیز بسیار کم و حتی رواناب ها نیز نداشتیم.

از این رو در اردیبهشت ماه سالجاری اعلام خطر کردیم که سد نهند، قابلیت آبرسانی به تبریز را ندارد.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی در وزارت نیرو برای تامین کمبود آب شرب شهر، ادامه داد: هر ساله به میزان حدود 400 لیتر در ثانیه افزایش سنواتی مصرف آب داریم که بایستی هر ساله این مقدار آب بیشتر در شهر تولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود 1200 لیتر در ثانیه ای آب شرب تبریز تامین شده است

کمبود 1200 لیتر در ثانیه ای آب شرب تبریز تامین شده است