مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 01:402023-08-31بين الملل

آمریکا به دنبال ناامنی است/ بستن خطوط مرزی عراق-سوریه «مردود» است


یک عضو ارشد ائتلاف پارلمانی «الفتح» عراق، ناآرامی ها در کشورهای عربی منطقه غرب آسیا را ثمره حضور آمریکا دانست و هشدار داد که واشنگتن به دنبال بستن خطوط مرزی عراق و سوریه است.

- یک عضو ارشد ائتلاف پارلمانی الفتح عراق، ناآرامی ها در کشورهای عربی منطقه غرب آسیا را ثمره حضور آمریکا دانست و هشدار داد که واشنگتن به دنبال بستن خطوط مرزی عراق و سوریه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل المعلومه، یکی از رهبران ائتلاف پارلمانی الفتح عراق در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: تحرکات نظامی اخیر آمریکا در مناطق مرزی عراق و سوریه را مردود است؛ زیرا سوریه کشور همسایه ما به شمار می آید و عراق و سوریه دارای منافع و موضوعات مشترک فراوانی با یکدیگر دارند.

علی الفتلاوی عضو ائتلاف الفتح افزود: واشنگتن در صورتی که در مناطق مرزی همجواری عراق با سوریه بخواهد به اقدامات ایذایی و نقض حاکمیت ارضی همسایگان ما را متوسل شود، این امر غیر قابل قبول خواهد بود و هرگز به هر شکلی از انحاء نخواهیم پذیرفت.

قانونگذار عراقی با بیان اینکه هر کشوری صلاحیت تدبیر امور داخلی خود را دارد، گفت: سوریه و عراق دارای پیوندهای دیرینه مشترکی فراوانی هستند و دولت عراق به حاکمیت ارضی و سیاسی سوریه احترام می گذارد و مداخلات دیگر کشورها در امور داخلی کشورها را رد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا به دنبال ناامنی است/ بستن خطوط مرزی عراق-سوریه «مردود» است

آمریکا به دنبال ناامنی است/ بستن خطوط مرزی عراق-سوریه «مردود» است