مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 شهریور 1402 ساعت 12:452023-09-16سياسي

شروع فصل جدید نورپردازی قلعه کوه قاین


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قاینات از شروع فصل جدید نورپردازی قلعه کوه قاین خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قاین، حمید عباس زاده، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قاینات  امروز به رسانه ها اعلام کرد: بنای قلعه کوه قاین که از جمله آثار تاریخی شاخص شهرستان است، در پی تخصیص اعتبار از محل منابع ملی شاهد اصلاح خرابی ها و ادامه عملیات نورپردازی در این اثر ارزشمند خواهد بود.

وی افزود: در این فصل اصلاح قسمت های آسیب دیده ناشی از آسیب های انسانی در جبهه شمالی (به سمت بنای بوذرجمهر) و شرقی (رو به شهر قاین) در برنامه خواهد بود.

  به گفته وی این دو جبهه در فصول قبل مرمت شده بود.

  عباس زاده از کسانی که موجب آسیب به آثار تاریخی می شوند گله کرد و افزود: اعتبارات از مرحله تعریف پروژه، تثبیت آن در فهرست پروژه ها، تبادل موافقت نامه ها تا تخصیص اعتبار، تهیه شرح خدمات، معرفی پیمانکار و تجهیز کارگاه، مسیر طولانی و اداری پرچالش و فنی را طی می کند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قاینات ادامه داد: این مهم که مستلزم رایزنی های فراوان و پیگیری های مستمر و توان فرسا است، با مشاهده رهگذرانی که غرق در غفلت و از روی ناآگاهی دست به تخریب و وارد آوردن خسارت به عملیات مرمتی در آثار تاریخی می زنند، موجب بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروع فصل جدید نورپردازی قلعه کوه قاین

شروع فصل جدید نورپردازی قلعه کوه قاین