مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 09:552023-09-14اقتصادي

خوزستان انبار و سردخانه هایی برای نگهداری خرما ندارد


استان خرما خیزی مانند خوزستان انبار و یا سردخانه هایی جهت نگهداری خرما ندارد و نبود انبارهای متمرکز در شهرهای خرماخیز سبب شده است که کشاورزان خرمای خود را تا پیدا کردن مشتری در انبارهای کوچک گندم نگهداری کنند.

- جاسم حزباوی معاون انجمن نخلداران اهواز  در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: از میان انواع خرماهایی که در استان تولید می شود خرمای اِستعمران به دلیل قابلیت صادراتی که دارد قیمت آن باید تعیین شود به همین منظور سالانه در ماه های خرداد و تیر با حضور شهرهای خرماخیز جلساتی تشکیل می شود.

وی افزود: مابقی انواع خرماهایی که در استان تولید می شود از آنجایی که مصرف داخلی دارند قیمت آن ها به شکل توافقی تعیین  و به فروش می رسد.

معاون انجمن نخلداران اهواز با بیان اینکه هر سال برای تعیین قیمت خرما مشکل داریم و این مشکل تا برداشت خرما ادامه پیدا می کند، گفت: در گذشته صرفاً اتحادیه خشکبار در این خصوص تصمیم می گرفت اما اخیراً انجمن نخل استان در بحث قیمت خرما ورود کرده است.

قیمت خرمای اِستعمران حزباوی بیان کرد: سال گذشته قیمت  هر کیلو خرما درجه یک استعمران 13 هزارتومان و درجه دو با 15 درصد تخفیف تعیین شد و امسال پس از نشستی که در شادگان و سپس در جهاد کشاورزی خوزستان انجام شد قیمت هر کیلو خرمای استعمران 20 هزارتومان و درجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوزستان انبار و سردخانه هایی برای نگهداری خرما ندارد

خوزستان انبار و سردخانه هایی برای نگهداری خرما ندارد