مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 11:152023-08-24سياسي

دعوتید به متنوع ترین سفره حسینی با دستپخت مامان های کرمانی


وقتی چند نوع غذا سر سفره باشد، انتخاب کمی سخت می شود، حالا تصور کنید، یک سفره با انواع و اقسام خوراکی ها آن هم غذاهای امام حسینی و سنتی با دستپخت خوشمزه مامان های کرمانی پهن باشد و شما سر این سفره بنشینید.

- خبرگزاری فارس – کرمان؛ مهسا حقانیت: صدای نوحه از میدان ارگ به گوش می رسد و عطر چوب سوخته مشامم را قلقلک می دهد، از ورودی نمایشگاه عبور می کنم و با انواع و اقسام غذاهای امام حسینی و خوراکی های سنتی کرمان در غرفه ها روبه رو می شوم.

چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه این هفته میدان ارگ از ساعت 17 تا 21 میزبان همایش غذاهای حسینی ست، از آبگوشت امام حسینی و قاتوق گوشت تا لوبیاپلو و عدس پلو، از انواع آش ها تا شله زرد و شیربرنج و حتی آب روغنوی کرمانی را خانم های باسلیقه به غرفه ها آورده اند.

بیشتر شرکت کنندگان در همایش سفره های حسینی را خانم های جوان تشکیل می دهند، در غرفه ها انواع و اقسام آش ها و آبگوشت ها را آورده اند، تعدادی از غرفه ها هم شله زرد، شیربرنج، لوبیاپلو و عدس پلو می فروشند.

در یکی از غرفه ها دو تا مامان کرمانی حضور دارند که به چهره شان می خورد بالای 50 سال داشته باشند، شیربرنج و شله زردها را در دو ظرف سفالی بزرگ ریخته اند، با دارچین روی شیربرنج ها یا الله نوشته اند و یک گل بزرگ هم وسط ظرف شله زرد با پودر دارچین و پودر نارگیل طراحی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوتید به متنوع ترین سفره حسینی با دستپخت مامان های کرمانی

دعوتید به متنوع ترین سفره حسینی با دستپخت مامان های کرمانی