مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 12:552023-09-03بين الملل

انتقاد مدودف از برنامه های ژاپن برای «نظامی سازی»


معاون شورای امنیت روسیه امروز (یکشنبه) با انتقاد از برنامه های نظامی سازی ژاپن، این برنامه ها را عامل پیچیده شدن وضعیت در منطقه آسیا و اقیانوسیه دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک؛ ایسنا نوشت:  روابط بین روسیه و ژاپن با پیچیدگی های خاص خود همراه بوده، از جمله اینکه دو کشور از چند دهه پیش بر سر تعداد انگشت شماری از جزایر کوچک در نزدیکی منطقه هوکایدو که هم اکنون در کنترل روسیه هستند، اختلاف ارضی داشته اند؛ مسکو از این جزایر با نام جزایر کوریل و ژاپن با نام سرزمین های شمالی یاد می کند.

اتحاد جماهیر شوروی در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم این جزایر را تصرف کرد و اکنون مناقشه دو کشور بر سر آنها مانع از دستیابی توکیو و مسکو به یک معاهده صلح برای آنکه به طور رسمی به خصومت بین خود پایان دهند، شده است.

به نوشته خبرگزاری تاس روسیه، دیمیتری مدودف، رییس جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه گفت: این که مقام های ژاپنی مسیر یک روند جدید نظامی سازی کشورشان را در پیش گرفته اند، تاسف برانگیز است.

رزمایش های سربازان در نزدیکی جزایر کوریل در حالی برگزار می شوند که به طور جدی وضعیت را در منطقه آسیا-اقیانوسیه پیچیده می کنند.

مقام های روسیه در سال جاری میلادی تصمیم گرفتند روز سوم سپتامبر (روز پس از تسلیم ژاپن در جنگ جهانی دوم) را روز پیروزی بر ژاپن میلیتار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد مدودف از برنامه های ژاپن برای «نظامی سازی»

انتقاد مدودف از برنامه های ژاپن برای «نظامی سازی»