مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 15:402023-09-12اقتصادي

برداشت پسته در نی ریز/صدور پسته از 17 ترمینال


مدیر جهادکشاورزی نی ریز از آغاز برداشت پسته در این شهرستان از ابتدای شهریورماه خبر داد و گفت: 20 درصد از این محصول به صورت کال فروشی برداشت و بقیه پس از فرآوری توسط 17 ترمینال پسته به بازارهای داخلی و خارجی صادر می شود.

- ایسنا/فارس مدیر جهادکشاورزی نی ریز از آغاز برداشت پسته در این شهرستان از ابتدای شهریورماه خبر داد و گفت: 20 درصد از این محصول به صورت کال فروشی برداشت و بقیه پس از فرآوری توسط 17 ترمینال پسته به بازارهای داخلی و خارجی صادر می شود.

علیرضا بصیری سه شنبه 21 شهریور در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه به دلیل وقوع پدیده گرمازدگی و در پی آن سقط جنین میوه، هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم، گفت: برداشت این محصول در سطح 12هزار هکتار شروع شده و پیش بینی می شود امسال به دلیل شرایط محیطی مناسب نسبت به سال گذشته، حدود 18هزار تن پسته روانه بازار مصرف شود.

به گفته او؛ 20درصد از این محصول به صورت کال فروشی برداشت و بقیه پس از فرآوری توسط 17 ترمینال پسته به بازارهای داخلی و خارجی صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز با اشاره به اینکه ارقام مهم پسته نی ریز شامل اوحدی، احمدآقایی، کله قوچی و اکبری است، عنوان کرد: با توجه به پتانسیل های موجود برای تولید پسته در نی ریز و به علت کاهش سطح آب های زیرزمینی و اُفت کیفی آن در سال های ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت پسته در نی ریز/صدور پسته از 17 ترمینال

برداشت پسته در نی ریز/صدور پسته از 17 ترمینال