مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 12:302023-09-20اقتصادي

سفال و سرامیک؛ ارزآورترین صنایع دستی صادراتی همدان


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: سفال و سرامیک بیشترین ارزآوری را در بین صنایع دستی صادراتی استان داشته است.

- ایسنا/همدان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: سفال و سرامیک بیشترین ارزآوری را در بین صنایع دستی صادراتی استان داشته است.

محمدرضا خلجی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شش ماهه امسال 28 میلیون و 570 هزار دلار صادرات صنایع دستی از استان همدان انجام شده است.

وی با بیان اینکه همدان سهم بالایی در صادرات صنایع دستی در بین استان های کشور دارد، افزود: بیشترین حجم صادرات صنایع دستی مربوط به سفال و سرامیک با ارزآوری 26 میلیون و 500 هزار دلار است.

وی با بیان اینکه مرواربافی، سبدبافی، شیشه و چرم در رده های بعد صنایع دستی ارزآور قرار دارند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از دوران کرونا که صنایع دستی در آن مدت دچار رکود محسوسی شده بود، تاحدودی از رخوت خارج شده است و در عرصه صادرات مثل قبل و پوینده کار می شود.

خلجی مقاصد صادرات صنایع دستی استان همدان را کشورهایی چون عراق، ایتالیا، آذربایجان، ترکیه و هلند دانست و تصریح کرد: صادرات به صورت غیررسمی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفال و سرامیک؛ ارزآورترین صنایع دستی صادراتی همدان

سفال و سرامیک؛ ارزآورترین صنایع دستی صادراتی همدان