مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 10:152023-09-18سياسي

شعر، زبانی گویا در بیان حرف دل


شعر، کلمه ای سه حرفی است که اما می تواند هزاران حرف دل را بیان کند، چه حرف ها و درد دل ها که جز با زبان شعر، زبان دیگری برای بیان آن نبوده و نیست، - ایسنا/قم شعر، کلمه ای سه حرفی است که اما می تواند هزاران حرف دل را بیان کند، چه حرف ها و درد دل ها که جز با زبان شعر، زبان دیگری برای بیان آن نبوده و نیست، چه وصف ها که جز با زبان شعر بر هیچ زبانی نگنجد.

و اما شاعر، کسی که همواره غیراز زبان خود، زبانی رساتر و گویاتر و آهنگین برای بیان حرف دل دارد و چه شاعر ها که با زبان شعرشان حرف دل ها و سخنانی را بیان کرده اند که جز با شعر، زبان دیگری توانایی ادای حق آن مطلب را نداشته است و اما چه ترکیب دلنشینی است زمانی که زبان شیرین و بلیغ فارسی با زبان شعر درآمیزد.

شاعران بزرگ فارسی زبان با سروده های حماسی، معنوی، فلسفی، عاطفی و دینی خود همواره تمدن ایران را به بهترین نحو ممکن نمایان ساخته و به جهانیان معرفی کرده اند.

روز بیست و هفتم شهریور ماه، به تصویب شورای عالی انقلاب، همزمان با سالروز وفات استاد شهریار شاعر پرآوازه معاصر، روز ملی شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است.

سید محمد حسین بهجت تبریزی در سال 1285 چشم به جهان گشود، شهریار در تهران تصمیم گرفت تخلص خود را تغییر دهد و تخلص شهریار را پس از دو رکعت نماز و تفأل از حافظ گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر، زبانی گویا در بیان حرف دل

شعر، زبانی گویا در بیان حرف دل