مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 شهریور 1402 ساعت 21:052023-09-15بين الملل

موشکافی تصمیم جدید اروپا برای حفظ تحریم تسلیحاتی ایران/ اقدامی نمادین اما مخرب


اقدام اروپا در روز پنج شنبه تا حدی نمادین است، زیرا مانع از انقضای تحریم های سازمان ملل نمی شود، به این معنی که مسیر برای روسیه برای خرید موشک های ایران باز خواهد بود.

- پایگاه خبری جماران، سارا معصومی: یازدهم تیرماه بود که رسانه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت: بریتانیا، آلمان و فرانسه با خودداری از برچیدن تحریم مربوط به فعالیت های موشکی جمهوری اسلامی ایران در ماه اکتبر، برای اولین بار برجام را نقض خواهند کرد.

توجیه تروییکای اروپا برای این اقدام، نقض توافق برجام از سوی ایران، فروش پهپاد به روسیه در جریان لشکرکشی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به اوکراین و احتمال فروش موشک های بالستیک به روسیه است.

سه روز پیش از گزارش گاردین یعنی روز هشتم تیرماه خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک گزارشی با همین محور منتشر کرده بود.

رویترز به نقل از این منابع ادعا کرده بود که انریکه مورا، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات برجام در ملاقات اخیر خود با علی باقری کنی به او اطلاع داده که اتحادیه اروپا بنا دارد تا تحریم های (اروپا بر) برنامه موشک بالستیک ایران را پابرجا نگه دارد.

در گزارش رویترز جدا از مسأله استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی علیه اوکراین و احتمال انتقال موشک های ایرانی به روسیه ادعا شده بود که اتحادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موشکافی تصمیم جدید اروپا برای حفظ تحریم تسلیحاتی ایران/ اقدامی نمادین اما مخرب

موشکافی تصمیم جدید اروپا برای حفظ تحریم تسلیحاتی ایران/ اقدامی نمادین اما مخرب