مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 00:052023-08-26سياسي

طالبان حضور زنان در «پارک ملی بند امیر» را ممنوع کرد


طالبان در ادامه محدودیت علیه زنان، حضور آنان در پارک ملی بند امیر را ممنوع کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، خالد حنفی ، وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان روز شنبه چهارم شهریور (26 اوت) در سفرش به استان بامیان دستور داد که ورود زنان به پارک تفریحی بند امیر منع شود.

او در یک نشست در میان شماری از ساکنان بامیان گفت که نیروهای امنیتی طالبان، علمای دینی و کارکنان وزارت امر به معروف و نهی از منکر، باید مانع ورود زنان به پارک ملی بند امیر شوند.

او گفت: باید ما و شما جدا از امروز اقدام کنیم و از بی حجابی جلوگیری کنیم؛ علمای کرام هم می خواهد، ملت هم می خواهد و امیرالمومنین هم هدایت می کند و حکم الهی هم است و دیگر مانع چه است؟ خدا ناخواسته نافرمان نشویم.

این مقام طالبان افزود: کسانی که تبلیغ می کنند که باز خانم ها را بند کردند، همین دو سال تجربه کردیم و آزموده را آزمودن خطاست و بعد از این در بند امیر خانم ها و خواهرهای ما رفته نمی توانند، تا وقتی اصول جور (آماده) سازیم.

همین سیاحت کردن نه فرض است و نه هم واجب.

طالبان ممنوعیت ها برای دختران و زنان افغانستان را تشدید کرده است و هفته گذشته نیز یک سرمایه دار اماراتی با نام خلف بن احمد حبتور که از او با عنوان رییس شرکت حبتور نام برده می شود، در پیامی ویدئویی در حساب خود د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان حضور زنان در «پارک ملی بند امیر» را ممنوع کرد

طالبان حضور زنان در «پارک ملی بند امیر» را ممنوع کرد