مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 10:102023-08-28اقتصادي

فاز 11 پارس جنوبی پس از 20سال تاخیر در دولت سیزدهم به ثمر نشست


توسعه فاز 11 پارس جنوبی یکی از راهبردی ترین و مهم ترین طرح ها و پروژه های شرکت ملی نفت ایران است که پس از 20 سال تاخیر در دولت سیزدهم به ثمر نشست.

- ایسنا/بوشهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: توسعه فاز 11 پارس جنوبی یکی از راهبردی ترین و مهم ترین طرح ها و پروژه های شرکت ملی نفت ایران است که پس از 20 سال تاخیر در دولت سیزدهم به ثمر نشست.

محسن خجسته مهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نهایت در برنامه توسعه فاز 11 پارس جنوبی 24 حلقه چاه حفاری خواهد شد.

وی افزود: با تکمیل توسعه این فاز، روزانه 56 میلیون مترمکعب گاز و یک میلیون تن اتان تولید خواهد شد، همچنین یک میلیون تن در سال ال پی جی از فاز 11 تولید می شود و با توسعه کامل این فاز، سالانه 5 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت.

خجسته مهر توسعه فاز 11 را دارای ویژگی هایی منحصربه فرد دانست و گفت: این فاز در نقطه صفر مرزی قرار دارد و بر این اساس از چهار لایه بهره ده تولید گاز از این فاز را شروع می کنیم.

معاون وزیر نفت یادآورشد: هم اکنون چهار حلقه چاه به بهره برداری رسیده و به تدریج چاه های بعدی وارد مدار تولید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ویژگی دیگر فاز 11 جابه جایی سکوی آن از موقعیت دریا است افزود: با جابه جایی سکوی 12 C و انتقال آن به موقعیت 11B منحصربه فردترین عملیات اجرایی در منطقه عسلویه و خل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز 11 پارس جنوبی پس از 20سال تاخیر در دولت سیزدهم به ثمر نشست

فاز 11 پارس جنوبی پس از 20سال تاخیر در دولت سیزدهم به ثمر نشست