مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 11:552023-08-31فرهنگي

هفتمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیادەروی اربعین برگزار می شود


مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان کردستان از برگزاری هفتمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیادەروی اربعین در مرز باشماق خبر داد.

- ایسنا/کردستان مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان کردستان از برگزاری هفتمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیادەروی اربعین در مرز باشماق خبر داد.

شهرام میرزایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به دومین سال عبور زائرین پیاده روی اربعین از مرز باشماق مریوان با هماهنگی های صورت گرفته هفتمین همایش بین المللی تئاتر پیاده روی اربعین (روایت راهیان) با نگاه نذر فرهنگی هنرمندان تئاتر کشور در مسیر زائران اربعین در دو کشور ایران و عراق همزمان با استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه در مرز باشماق و مریوان برگزار می شود.

میرزایی در ادامە از اجرای 11 نمایش در قالب کاروان روایت راهیان بە همت حوزه هنری از 3 تا 15 شهریور ماه 1402 در مرز باشماق خبرداد.

وی افزود: در این کاروان گروه های نمایشی از استان های گیلان، همدان، کرمانشاه و کردستان به صورت خودجوش در مسیرهای مشخص شده به اجرای نمایش با موضوعات قیام عاشورا وقایع تاریخی مربوط به محرم الحرام 61 هجری، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی (مختص بخش ایران)، شخصیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، مدافعان حرم (شهدای مشترک ایران و عراق) سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی ابومهدی مهندس و روای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفتمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیادەروی اربعین برگزار می شود

هفتمین همایش بین المللی تئاتر مردمی پیادەروی اربعین برگزار می شود