مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 20:252023-09-03پزشكي

برنامه سلامت خانواده مهم ترین اولویت وزارت بهداشت


وزیر بهداشت، برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع را مهم ترین اولویت وزارت بهداشت در دو سال آینده توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بهرام عین اللهی، در دوازدهمین جلسه قرارگاه برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، گفت: این برنامه اقدامی پایه ای است که اگر درست شکل بگیرد، بسیاری از مسائل نظام سلامت مرتفع می شود.

وی افزود: لازم است نتایج این برنامه در حوزه بین المللی و برای سازمان بهداشت جهانی و دفتر منطقه مدیترانه شرقی آن تبیین شود.

عین اللهی خاطرنشان کرد: کاهش پرداخت از جیب مردم از اهداف مهم این برنامه است که باید همواره مد نظر برنامه ریزان و طراحان زیربرنامه های اجرایی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین لازم است از بین رفتن خدمات القایی با ساز و کارهایی که برای اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع تدوین می شود، به عنوان یکی از اهداف مهم این برنامه، مد نظر قرار گیرد.

وزیر بهداشت بابیان اینکه الگوی مصرف دارو در کشور باید در این برنامه طراحی شود، عنوان کرد: این برنامه باید به نحوی به اجرا درآید که نتیجه آن اجتناب از تجویز غیر منطقی دارو باشد.

عین اللهی در ادامه اظهار داشت: همچنین سایر برنامه های مهم نظام سلامت، همچون نقشه بیماری های کشور، آمایش سرزمینی و جوانی جمعیت باید از مسیر اجرای برنامه سلامت خانواده، تدوین و اجرایی شون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه سلامت خانواده مهم ترین اولویت وزارت بهداشت

برنامه سلامت خانواده مهم ترین اولویت وزارت بهداشت