مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 10:102023-09-18فرهنگي

کرمان در پرونده های زنجیره ای ثبت آثار تاریخی سهم قابل توجهی دارد


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: استان کرمان در پرونده های زنجیره ای آثار تاریخی برای ثبت در فهرست جهانی از سهم قابل توجهی برخوردار است.

- ایسنا/کرمان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: استان کرمان در پرونده های زنجیره ای آثار تاریخی برای ثبت در فهرست جهانی از سهم قابل توجهی برخوردار است.

محمدعلی کدوری امروز 27 شهریورماه در این رابطه اظهار کرد: استان کرمان در پرونده های زنجیره ای آثار تاریخی برای ثبت در فهرست جهانی از سهم قابل توجهی برخوردار است که پرونده باغ ایرانی، قنات ایرانی و به تازگی نیز پرونده کاروانسراهای ایرانی از آن جمله است.

وی افزود: در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در ریاض عربستان پرونده کاروانسراهای ایرانی که شامل دو اثر از زیباترین کاروانسراهای استان کرمان به همراه 52 کاروانسرای دیگر بود با اکثریت آرا در فهرست میراث جهانی قرار گرفتند.

کدوری ادامه داد: وجه تمایز کاروانسرای گنجعلیخان کرمان با دیگر کاروانسراهای کاندیدا شده برای ثبت جهانی، قرار گرفتن این اثر تاریخی در قلب بافت تاریخی کرمان و در مرکز بازار و مجموعه گنجعلیخان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمان در پرونده های زنجیره ای ثبت آثار تاریخی سهم قابل توجهی دارد

کرمان در پرونده های زنجیره ای ثبت آثار تاریخی سهم قابل توجهی دارد