مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 09:402023-08-26فرهنگي

حوزه هنری پشتوانه مؤثری برای هنرمندان است


نویسنده گیلانی با اشاره به اینکه حوزه هنری ظرفیت خوبی در بخش های مختلف دارد، گفت: حمایت این نهاد از هنرمندان پشتوانه موثری است.

- رشت- نویسنده گیلانی با اشاره به اینکه حوزه هنری پشتوانه موثری برای هنرمندان است، گفت: نگاه مثبت و حمایتی حوزه هنری به هنرمندان و فعالین این عرصه ستودنی است.

سید مؤمن منفرد چماچار نویسنده مطرح گیلانی در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: جرقه نویسندگی ام در سال 86 با نوشتن ضرب المثل های تالشی زده و نوشته ها و آثارم ابتدا در نشریات محلی منتشر شد.

این هنرمند گیلانی، پرداختن به تمثیل ها، اشعار، آواها و ادبیات بومی گیلان بویژه تالشی را بسیار با اهمیت خواند و بیان کرد: توجه به ادبیات بومی گیلان و حفظ و پاسداری از آن باید در اولویت قرار گیرد.

منفرد چماچار با بیان اینکه چیستان های تالشی اولین کتابش است، گفت: در این کتاب چیستان های محلی با ترجمه زبان فارسی به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: تالش ها و انقلاب مشروطیت دومین کتاب انتشار یافته ام است که در این کتاب به اخبار تالش در روزنامه ها و رسانه های محلی نیز پرداخته است.

این هنرمند گیلانی با اشاره به جزییات بیشتر تالیفاتش، بیان کرد: تالش ها در انقلاب مشروطیت، کتاب بهاری پا صدا (صدای پای بهار)، مثل ها و کنایات تالشی، مجموعه شعر کودکانه به زبان محلی پپو (پروانه)


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوزه هنری پشتوانه مؤثری برای هنرمندان است

حوزه هنری پشتوانه مؤثری برای هنرمندان است