مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 03:252023-08-24بين الملل

دیدار وزیر خارجه ترکیه با رییس جمهور عراق


وزیر خارجه ترکیه که به عراق سفر کرده است با رییس جمهور این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در بغداد با عبداللطیف جمال رشید رییس جمهور عراق دیدار کرد.

فیدان پیش از دیدار با رییس جمهور عراق با فؤاد حسین همتای عراقی خود دیدار و درباره خشکسالی، کم آبی و موضوع امنیت گفت وگو کرد.

دفتر رسانه ای رییس جمهور عراق اعلام کرد که رشید در این دیدار که در کاخ بغداد برگزار شد، بر عمق روابط تاریخی دو کشور و اهمیت تلاش برای تقویت و توسعه این روابط و گسترش افق های همکاری در زمینه های اقتصادی، تجاری، محیط زیست و آب و انرژی به نفع ملت های عراق و ترکیه تأکید کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری عراق (واع )، رشید در این دیدار بر اهمیت حصول توافقات دو کشور درباره دستیابی به سهم عادلانه و کافی آب برای برطرف کردن نیازهای ضروری ملت عراق تأکید کرد و گفت که این کشور از بحران شدید آب به ویژه در سایه کاهش جریان آب های فرامرزی رودخانه های دجله و فرات، رنج می برد که این امر زندگی عراقی ها را تحت تأثیر قرار داده است.

وزیر خارجه ترکیه نیز بر علاقه مندی کشورش برای پیدا کردن راه حل های ریشه ای مشکل آب و پیگیری مستمر دولت آن برای برطرف کردن کمبود آب عراق تأکید و ابراز امیدواری کرد که نشست مش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزیر خارجه ترکیه با رییس جمهور عراق

دیدار وزیر خارجه ترکیه با رییس جمهور عراق