مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 19:252023-09-14اقتصادي

کارگران به افزایش دستمزد ها در نیمه دوم سال 1402 امیدوار باشند؟


گذشت حدود 6 ماه از سال جاری و افزایش هزینه ها نسبت به درآمد ها حالا نمایندگان کارگران در شورای عالی کار درخواستی مبنی بر بازنگری در دستمزد سال 1402 در شورای عالی کار را مطرح کرده اند.

- جی پلاس؛ ​یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه شورای عالی کار باید براساس ماده 41 قانون کار نرخ دستمزد را بر اساس نرخ تورم تعیین کند، گفت: با این وجود پیش بینی می شود که افزایش دستمزد کارگران در جلسه آتی شورای عالی کار به تصویب نرسد.

میزان نوشت: شورای عالی کار در پایان اسفند سال گذشته با افزایش 27 درصدی دستمزد کارگران برای سال 1402 موافقت کرد که این میزان از افزایش حقوق با انتقادات فراوانی همراه بود.

با گذشت حدود 6 ماه از سال جاری و افزایش هزینه ها نسبت به درآمد ها حالا نمایندگان کارگران در شورای عالی کار درخواستی مبنی بر بازنگری در دستمزد سال 1402 در شورای عالی کار را مطرح کرده اند؛ براساس اعلام نمایندگان کارگران در این شورا این موضوع قرار است در جلسه بعدی شورای عالی کار که اوایل مهر برگزار می شود مورد بررسی قرار گیرد.

در همین باره حمید حاج اسماعیلی، کارشناس حوزه کار، اظهار کرد: دستمزد سال 1402 براساس افزایش شاخص هایی مانند تورم و سبد معیشتی تعیین نشده است، نرخ تورم در اواخر سال گذشته حدود 50 درصد بود و حقوق کارگران تنها 27 درصد افزایش پیدا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگران به افزایش دستمزد ها در نیمه دوم سال 1402 امیدوار باشند؟

کارگران به افزایش دستمزد ها در نیمه دوم سال 1402 امیدوار باشند؟