مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 11:302023-09-12بين الملل

آمریکا موشک های دوربرد مجهز به بمب خوشه ای به اوکراین می دهد


چهار مقام آمریکایی گفته اند که کاخ سفید در حال بررسی ارسال موشک های دوربرد مجهز به بمب های خوشه ای به اوکراین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های غربی گزارش کردند که ایالات متحده برای تأیید ارسال موشک های دوربرد مجهز به مهمات خوشه ای برای اوکراین آماده می شوند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که واشنگتن برای مدت ها از پذیرش درخواست های کی یف برای ارسال چنین تسلیحاتی امتناع ورزیده است زیرا نگران است که این تسلیحات برای حملاتی درون خاک روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

چهار مقام ارشد آمریکایی روز گذشته (دوشنبه) در حالی که خواستند نام آن ها فاش نشود به رویترز گفتند که کاخ سفید به صدور مجوز انتقال سامانه های موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) یا سامانه های موشک پرتاب چندگانه هدایت شونده (GMLRS) یا هر دو سامانه به اوکراین نزدیک شده است.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ شود اما این منابع گفته اند که موشک ها احتمالاً در محموله تسلیحات بعدی به اوکراین که قرار است این هفته ارسال شود، قرار خواهد گرفت.

ATACMS بردی معادل 306 کیلومتر دارد که دوربردترین سامانه موشکی محسوب می شود که ایالات متحده تاکنون در اختیار کی یف قرار می دهد و این در حالی است که GMLRS قادر است به اهدافی در فاصله 72 کیلومتری حمله کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا موشک های دوربرد مجهز به بمب خوشه ای به اوکراین می دهد

آمریکا موشک های دوربرد مجهز به بمب خوشه ای به اوکراین می دهد