مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 08:302023-09-01اجتماعي

آغاز عملیات ساخت پل خسرج کرخه / انتظار 7 ساله مردم به پایان رسید


پروژه پل خسرج در شهرستان کرخه، یکی از پروژه های نیمه تمام در خوزستان که عملیات ساخت آن بعد از هفت سال بار دیگر آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اهالی روستاهای خسرج در شهرستان کرخه به دلیل نداشتن پلی روی رودخانه کرخه عرض این رودخانه را با دوبه تردد می کنند؛ خسرجی ها سال هاست در بالادست حمیدیه برای طی کردن عرض رودخانه کرخه از دوبه استفاده می کنند تا امور روزمره خود بگذارند.

دوبه در اصطلاح محلی به نوعی ناوگان حمل و نقل آبی با وسایل اولیه گفته می شود که می تواند تجهیزات سنگین از جمله خودروها را به سمت دو کرانه رودخانه جابه جا بکند.

حدود 21 روستای در مسیر خسرج در سه محدوده حمیدیه، بخش مرکزی اهواز و شهرستان کرخه به دلیل فاصله طولانی داشتن مسافت تا حمیدیه و مشکل تردد ناگزیر به طی کردن عرض کرخه برای دسترسی به اتوبان اهواز - شوش در راستای تأمین مایحتاج روزانه و انجام کارهای روزانه خود هستند.

بر این اساس عملیات کلنگ زنی پل خسرج در هشتم مهرماه سال 1395 کلنگ با حضور محمد مخبر رییس وقت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار وقت خوزستان به زمین زده شد و قرار بود با هزینه ای بالغ بر 80 میلیارد ریال و به مدت 12 ماه ساخته و تکمیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات ساخت پل خسرج کرخه / انتظار 7 ساله مردم به پایان رسید

آغاز عملیات ساخت پل خسرج کرخه / انتظار 7 ساله مردم به پایان رسید