مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 12:152023-09-01اقتصادي

جزییات اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور


رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور می گوید: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بر اساس دستور رییس جمهور، 250 میلیون اصله نهال برای کشت در سال جاری آماده است و از آبان ماه در محل های تعیین شده کاشته می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رییس جمهور در 24 مرداد سال گذشته در جریان بازدید از وزارت جهاد کشاورزی، دستور داد که طی 4 سال آینده یک میلیارد درخت درکشور کشت شود، وی این اقدام را در شرایطی که دنیا برای کاهش آلودگی هوا و جذب کربن هوا تلاش می کند و کنوانسیون های بین المللی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی پیمانهایی برای ترسیب کربن منعقد کرده اند، مهم خواند.

این طرح در 15 اسفند سال گذشته و در روز درختکاری با کشت یک اصله نهال نمادین در باغ ملی گیاهشناسی رسما آغاز شد، اما قرار شد که برنامه های آن ادامه یابد.

برای کشت یک میلیارد درخت در کشور نیاز به این میزان نهال هم وجود دارد، این رقم بزرگی است،برای کشت نهال و نیز انتقال آن به محل های کشت نیاز به شرکت ها و نیروهای مردمی است علاوه بر آن نیاز به اعتبار ویژه دارد که باید تامین شود.

کشت درخت در هر ماه و فصلی انجام نمی شود، باید نهال ها قبلا آماده شود و در فصل کشت که عمدتا از اواسط پاییز تا آخر اسفند با توجه به شرایط آب وهوایی هر منطقه می تواند انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور

جزییات اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور