مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 01:002023-09-07بين الملل

انتقاد ریابکوف از کارزار هماهنگ غرب علیه ایران در جلسات آژانس اتمی


یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه گفت کشورهای غربی مفاد معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای را بهانه ای برای محدود کردن دسترسی سایر کشورها به فناوری های هسته ای قرار می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرگیی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه از سوءاستفاده کشورهای غربی از مفاد معاهده موسوم به پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) علیه برخی کشورهای دیگر انتقاد کرد.

  ریابکوف که در همایشی در بیشکک، پایتخت قرقیزستان با موضوع تقویت نظام منع اشاعه هسته ای صحبت می کرد تصریح کرد کشورهای غربی مفاد NPT را بهانه ای برای محدود کردن دسترسی برخی کشورها به فناوری هسته ای قرار می دهند.

  این دیپلمات روسیه گفت: در دهه های گذشته گروه معینی از کشورها یا اگر بخواهیم دقیق بگوییم کشورهایی که عضو ناتو و شرکای آن هستند در تلاش بوده اند از حق خودشان برای تفسیر پایبندی سایر کشورها به تعهداتشان ذیل NPT سوءاستفاده کنند.

وی اضافه کرد: آنها در تلاش بوده اند از مفاد این معاهده برای تحت فشار گذاشتن برخی کشورهای معین و توجیه دخالت در مسائل داخلی آنها استفاده کنند.

معاون وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: به قیاس مشابه، NPT به عنوان بهانه ای برای محدود کردن دسترسی کشورها به فناوری هسته ای نگریسته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد ریابکوف از کارزار هماهنگ غرب علیه ایران در جلسات آژانس اتمی

انتقاد ریابکوف از کارزار هماهنگ غرب علیه ایران در جلسات آژانس اتمی