مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 22:452023-09-01بين الملل

چین: آمریکا از خط قرمزها عبور کرده و این تبعات مرگباری خواهد داشت


دولت چین به اقدام آمریکا در ارسال یک بسته کمکی نظامی جدید به تایوان واکنش نشان داد و گفت واشنگتن از خط قرمزها عبور کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، چین به آمریکا هشدار داد که با کمک به تایوان و حمایت از آن از خط قرمزها عبور کرده و این کار تبعاتی مرگبار در پی خواهد داشت.

  روزنامه گلوبال تایمز که به عنوان تریبون رسمی دولت چین شناخته می شود در یادداشتی روز پنجشنبه به انتقاد تند از اقدام اخیر آمریکا در تخصیص 80 میلیون دلار کمک نظامی به تایوان پرداخت.

  این روزنامه نوشته است: با افزایش تعداد و شدت مداخله جویی ها نمی توان طوفان قریب الوقوع تبعات مرگبار برای تایوان را نادیده گرفت.

در ادامه این مطلب آمده است: نارضایتی شدید و مخالفت مستحکم چین با این اقدام واضح است اما پاسخ چین به استمرار اقدامات تحریک آمیز آمریکا در خصوص تایوان تنها به صدور بیانیه محدود نخواهد ماند.

این مقاله بلافاصله بعد از آن منتشر شد که خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد دولت جو بایدن ارسال یک بسته کمک نظامی به ارزش 80 میلیون دلار ذیل برنامه ای به نام تأمین مالی ارتش های خارجی را تأیید کرد.

وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه ای به کنگره برای اطلاع رسانی درباره این بسته کمک نظامی خاطرنشان کرده از آن برای تقویت توانمندی های نظامی تایوان برای دفاع از خود ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: آمریکا از خط قرمزها عبور کرده و این تبعات مرگباری خواهد داشت

چین: آمریکا از خط قرمزها عبور کرده و این تبعات مرگباری خواهد داشت