مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 16:002023-08-24اقتصادي

حسین صمصامی: تورم، نتیجه سیاست گذاری های غلط ارزی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین صمصامی در دوره دانش افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی با محوریت جهاد تبیین که در مشهد برگزار شد، - حسین صمصامی، رییس دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی گفت: عامل اصلی تورمی که در جامعه امروزمان می بینیم سیاست های غلط ارزی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین صمصامی در دوره دانش افزایی و توانمندسازی اساتید بسیجی با محوریت جهاد تبیین که در مشهد برگزار شد، ضمن اشاره به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری، گفت: امسال مقام معظم رهبری شعار سال را مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند، اکنون 5 ماه از سال می گذرد و متاسفانه مهار تورم انجام نشده است.

بر اساس آمار مرکز آمار ایران رشد تورم در تیرماه امسال 47 درصد بوده است.

وی یکی از مهم ترین معضلات کشور را تورم خواند و اظهار کرد: در شرایط کنونی، می توان گفت که نرخ تورم، به بالاترین میزان خود در دهه های اخیر رسیده است، لذا این تورم بالا باعث می شود سرمایه گذاری انجام نشود، رشد اقتصادی اتفاق نیافتد و نقدینگی به سمت سفته بازی و دلالی برود.

وی تصریح کرد: وقتی نرخ ارز از هزار تومان در سال 1390 به 45 هزار تومان و بیشتر می رسد در نتیجه افزایش نرخ ارز، هزینه های تولید بالا می رود و افزایش هزینه تولید، قیمت کالا ها را افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسین صمصامی: تورم، نتیجه سیاست گذاری های غلط ارزی است

حسین صمصامی: تورم، نتیجه سیاست گذاری های غلط ارزی است