مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 21:102023-09-14اقتصادي

ضربه اروپا به خودروسازی چین


سهام شرکت های چینی خودروهای الکتریکی در واکنش به خبر شروع تحقیقات سقوط کرد به طوری که سهام شرکت بی وای دی (BYD) که در بازار پیشرو است با کاهش 1.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از یورونیوز، پکن روز پنجشنبه با انتقاد از آغاز تحقیقات کمیسیون اتحادیه اروپا درباره یارانه خودروهای الکتریکی چینی هشدار داد که این موضوع به روابط اقتصادی و تجاری دو جانبه آسیب می زند.

از سوی دیگر سهام شرکت های بزرگ خودروسازی برقی چینی با اعلام این خبر سقوط کرد.

اورزولا فن درلاین، رییس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه این تحقیقات را اعلام و چین را متهم کرد که بازارهای جهانی را با خودروهای برقی که به طور مصنوعی به دلیل یارانه های هنگفت دولتی قیمت های پایینی دارند، پر کرده است.

این تحقیقات که می تواند منجر به اعمال تعرفه های تنبیهی شود هشدار تحلیلگران را درباره اقدام تلافی جویانه پکن و همچنین واکنش مدیران صنعتی چین که می گویند مزیت رقابتی این بخش به دلیل یارانه ها نبوده، برانگیخته است.

وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای گفت که این تحقیقات می تواند به طور جدی به صنعت خودرو و زنجیره تامین جهانی آسیب بزند و آن را دچار اختلال کند و تاثیر منفی بر روابط اقتصادی و تجاری چین و اتحادیه اروپا خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضربه اروپا به خودروسازی چین

ضربه اروپا به خودروسازی چین