مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 11:452023-09-12اقتصادي

استان اردبیل استان پیشرو در کشت گلخانه ای


مدیر باغبانی و زراعت جهاد کشاورزی، استان اردبیل را استان پیشرو در کشت گلخانه ای در کشور برشمرد و گفت: محصولات تولیدی گلخانه های استان به کشورهای همسایه صادر می شود.

- ایسنا/اردبیل مدیر باغبانی و زراعت جهاد کشاورزی، استان اردبیل را استان پیشرو در کشت گلخانه ای در کشور برشمرد و گفت: محصولات تولیدی گلخانه های استان به کشورهای همسایه صادر می شود.

رحیم یوسفی 21 شهریور در گفتگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به خشکسالی در استان و مصرف بالای آب در حوزه کشاورزی و عبور از آبیاری سنتی به مصرف بهینه آب توسعه کشت گلخانه ای در استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی به مصرف آب 5 برابری کشت سنتی و باز نسبت به کشت گلخانه ای اشاره کرد و ادامه داد: گلخانه های کوچک مقیاس و بزرگ مقیاس در استان ایجاد شده است.

یوسفی اضافه کرد: اصلاح شیوه آبیاری با سبک کشاورزی گلخانه ای برای مدیریت آب در اولویت سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

این مقام مسئول جهاد کشاورزی استان بیان کرد: کل مجتمع های قابل واگذاری یک هزار و 700 هکتار در قالب 7 شهرک گلخانه ای در شهرستان های اردبیل، پارس آباد، گرمی و کوثر است که 600 هکتار از آن به گلخانه داران واگذار شده و 150 هکتار زیر کشت رفته و 150 هکتار نیز در حال احداث و اقدامات عمرانی می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان اردبیل استان پیشرو در کشت گلخانه ای

استان اردبیل استان پیشرو در کشت گلخانه ای