مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 22:302023-10-01فرهنگي

تبریز یکی از حوزه های پژوهشی و علمی در حیطه هنر است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تبریز به عنوان یکی از حوزه های پژوهشی و علمی در حیطه هنر شناخته شده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تبریز به عنوان یکی از حوزه های پژوهشی و علمی در حیطه هنر شناخته شده است.

سیدمحمدحسین بلاغی یکشنبه، نهم مهرماه در اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی در تبریز، اظهار کرد: تبریز در بخش فعالیت های هنری و فرهنگی جزو بهترین های کشور و در سطح بین الملل و منطقه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان این که امسال رویکرد جدیدی در برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی لحاظ شده است، اظهار کرد: چهار استان میزبان بخش های مختلف و متنوعی از این جشنواره بودند.

وی با بیان این که هنر نمایش در آذربایجان شرقی و بقیه استان ها دارای عقبه بلندی است، یادآوری کرد: نمایش در تبریز از حوزه تعزیه، آیین، سنت و آداب رسوم شروع و به هنر نمایش نوین تبدیل شده که این هنر در طول تاریخ در ذات و فعالیت های مردم بوده است.

بلاغی خاطرنشان کرد: امروزه پس از استان تهران، بیشترین تعداد گروه های ثبت شده نمایشی در سطح کشور برای آذربایجان شرقی است و این هنر توزیع مناسبی در گستره استانی داشته و علاوه بر تبریز در شهرهای مرند، اهر، بناب و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبریز یکی از حوزه های پژوهشی و علمی در حیطه هنر است

تبریز یکی از حوزه های پژوهشی و علمی در حیطه هنر است