مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 16:452023-10-02بين الملل

اظهارات تازه پمپئو درباره وضعیت ایران بعد از ترامپ


وزیر خارجه و رییس پیشین سازمان سیای آمریکا می گوید جنگ اوکراین قدرت آمریکا را تضعیف کرده و واشنگتن قدرت بازدارندگی اش را در برابر روسیه از دست داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، مایک پمپئو ، وزیر خارجه و رییس پیشین سازمان سیای آمریکا در گفت وگو با روزنامه یونانی کاتیمرینی اعلام کرد که قدرت آمریکا به واسطه جنگ اوکراین تضعیف شده و به همین علت توانایی اش برای مهار و بازدارندگی در برابر روسیه را از دست داده است.

وی دراین باره گفت: آمریکا به علت تهاجم علیه اوکراین ضعیف تر شده است.

ما قدرت بازدارندگی مان در برابر پوتین و اوکراینی ها از دست دادیم و به همین علت (این جنگ) اروپایی ها و ما را در موقعیت بدی قرار داده است.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه ایرانی ها پس از دولت ترامپ ثروتمندتر و قدرت مندتر شده اند.

افزود: دوستان و شرکای ما در غرب آسیا، اسراییل، کشورهای خلیج فارس احساس رهاشدگی می کنند، حزب کمونیست چین جسورتر شده و با شیوه های بی سابقه در حال آماده سازی برای جنگ اقتصادی و نظامی است.

وی با انتقاد از سیاست های دولت کنونی آمریکا و بیان اینکه دولت بایدن با اولویت دادن به تغییرات آب و هوایی و سیاست های نژادپرستانه، در داخل کشور به گونه ای اعمال قدرت می کند که به سنت های آمریکایی خیانت می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهارات تازه پمپئو درباره وضعیت ایران بعد از ترامپ

اظهارات تازه پمپئو درباره وضعیت ایران بعد از ترامپ