مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 10:402023-10-19اقتصادي

شروط موفقیت بیشتر جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی


مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی قاینات گفت: جشنواره ملی زرشک اقدام خوبی در زمینه معرفی این محصول استراتژیک است ولی شروط موفقیت بیشتر آن انعکاس جشنواره در رسانه های ملی و حتی برون مرزی است.

- خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ زرشک یکی از محصولات اصلی در شهرستان های درمیان، سربیشه، بیرجند، قاین و زیرکوه خراسان جنوبی است.

آغاز فصل پاییز نوید روزهای پرزحمتی برای زرشکاران بوده چون زحمات سالانه آنها به بار می نشیند بنابراین بسیاری از زرشکاران از ابتدای صبح برای چیدن شاخه های سرخ زرشک به باغات خود رفته و این میوه ملس را برداشت می کنند.

خراسان جنوبی رتبه نخست کشور را در تولید زرشک بی دانه کشور داشته و یکی از مناطق معروف تولید زرشک که بزرگترین باغ زرشک بی دانه دنیا را در دل خود جای داده منطقه افین است.

اتحادیه ها و شرکت های تعاونی روستایی کمک بزرگی به کشاورزان و روستاییان بوده زیرا این تعاونی ها در واقع از خود مردم هستند و در مباحث مختلف مشارکت دارند.

برگزاری جشنواره ملی زرشک امسال با رویکرد مردمی سازی دولت و میدان دادن به بخش تعاون به تاق تعاون خراسان جنوبی سپرده شده است.

از اهداف دولت تقویت بخش تعاون به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصادی بوده بنابراین برگزاری این جشنواره می تواند فرصت مناسبی برای تعاونی های کشاورزی و روس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروط موفقیت بیشتر جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی

شروط موفقیت بیشتر جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی