مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 10:102023-10-11سياسي

وجود 1503 ایستگاه شتابنگاری فعال در کشور/به روزرسانی 650 ایستگاه در 4 سال اخیر


رییس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با بیان اینکه در حال حاضر 1503 ایستگاه شتابنگاری فعال است، گفت: در 4 سال اخیر 650 ایستگاه با دستگاه های نسل جدید به روز رسانی شده است.

- رییس پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با بیان اینکه در حال حاضر 1503 ایستگاه شتابنگاری فعال است، گفت: در 4 سال اخیر 650 ایستگاه با دستگاه های نسل جدید به روز رسانی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدحسن بازیار در نشست تخصصی هشدار سریع زلزله شهر تهران چالش ها و راهکارها با اشاره به اقدامات پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی در زمینه ایجاد مرکز پیش بینی زلزله، گفت: این مرکز خیلی به اهداف نزدیک نیست و نیازمند اقدامات دیگری در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: برای پیش بینی زلزله به پیش یابی زلزله در فلات ایران و روش آماری و تحلیل خطر زمان وابسته در فلات ایران، الگوسازی رفتار گسل ها و دگرشکلی جنبای پوسته نیاز داریم، ضمن آنکه به ایجاد سامانه های هشدار سریع و راه اندازی و بهره برداری از آزمایشگاه های طبیعی پیش نشانگرها نیاز است.

بازیار خاطر نشان کرد: برای پیش نشانگرهای کوتاه مدت در پیش بینی زلزله نیاز است تا اطلاعات کاملی از پیش نشانگرهای زمین مانند خروج گاز رادون از پوسته و میزان خروج و انتشار گازهای غیر رادون در اختیار داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 1503 ایستگاه شتابنگاری فعال در کشور/به روزرسانی 650 ایستگاه در 4 سال اخیر

وجود 1503 ایستگاه شتابنگاری فعال در کشور/به روزرسانی 650 ایستگاه در 4 سال اخیر