مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 14:052023-09-30سياسي

ویژگی منحصر به فرد نظام سیاسی اسلام چیست؟


استاد دانشگاه تهران، در چهل و نهمین جلسه از سلسله مباحث با موضوع ولایت فقیه، خاطرنشان کرد: ترکیب مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی برای قدرت یافتن حاکم و اِعمال حاکمیت در جامعه، - ابراهیم کلانتریبه گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، چهل و نهمین جلسه از سلسله مباحث با موضوع ولایت فقیه با تدریس حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، با موضوع جایگاه مردم در ولایت با تکیه بر مقبوله عمربن حنظله ، در سالن شهید آیت الله دستغیب آستان مقدس برگزار شد.

تولیت حرم مطهر در این جلسه ضمن تبریک و گرامی داشت ایام ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و آغاز هفته وحدت، گفت: در جلسه گذشته به بحث و بررسی پیرامون مَقبوله عُمَر بْن حَنْظَله پرداختیم و پس از نقل روایت، نکاتی را متذکر شدیم.

در ابتدای جلسه امروز با استفاده از همین روایت به یادآوری یک نکته مهم در باب جایگاه مردم و شهروندان جامعه اسلامی در حاکمیت اسلامی که در طول جلسات ولایت فقیه بارها مطرح شده است می پردازیم.

وی یادآور شد: همان طور که در جلسه پیشین، در بیان و شرح مقبوله عنوان شد، امام صادق(ع) پس از آنکه ویژگی های اصلی مرجع مؤمنان در امور اجتماعی را بر شمردند، فرمودند: فَلْیَرْضَوْا بِهِ حَکَماً ، یعنی مؤمنان بای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویژگی منحصر به فرد نظام سیاسی اسلام چیست؟

ویژگی منحصر به فرد نظام سیاسی اسلام چیست؟