مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 14:452023-10-02فرهنگي

لزوم وقوع انقلاب فرهنگی در حوزه سینما


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جدیدا از طرح «زنگ سینما» رونمایی کرد که بر پایه آن، 500 سالن آموزش و پرورش با استانداردسازی پذیرای فیلم های حوزه کودک و نوجوان و البته 16 میلیون و 700 هزار دانش آموز خواهند بود.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دو روز پیش از یک طرح جدید رونمایی کرد که طی آن، 16 میلیون و 700 هزار دانش آموز به شکل جدی تری به نسبت امروز، درگیر حوزه فیلم و سینما می شوند.

در این طرح که هنوز جزییات زیادی راجع به آن رسانه ای نشده و زنگ سینما نامیده شده است، سازمان سینمایی و وزارت ارشاد زمینه تجهیز و استانداردسازی 500 سالن سینمایی آموزش و پرورش در سراسر کشور را فراهم کرده و بر اساس تسهیلاتی به دانش آموزان و احتمالا خانواده های آنان، زمینه رونق بیشتر آثار سینمای کودک و نوجوان و البته افزایش چشمگیر مخاطبان سینما فراهم می شود.

اخیرا مدیرکل دفتر توسعه فناوری سینمایی و سمعی بصری سازمان سینمایی از افزایش تعداد سالن های سینما در کشور به عدد یک هزار تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: بر اساس تحقیقاتی که با هماهنگی ادارات کل ارشاد استان ها داشتیم، 188 شهر بالای 50 هزار جمعیت داریم که فاقد سینما هستند.

به گفته محمدرضا فرجی در زمان حاضر، 366 سینما و مجموعه سینمایی در کشور فعالیت دارند که نسبت به دولت گذشته بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم وقوع انقلاب فرهنگی در حوزه سینما

لزوم وقوع انقلاب فرهنگی در حوزه سینما