مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 20:152023-09-26فناوري

واقعیت گزارش نت بلاکس در مورد اختلال اینترنت چیست؟


برخی رسانه ها امروز سه شنبه روی گزارش جدید نت بلاکس در خصوص اختلال اینترنت در نیمه شب گذشته مانور دادند؛ در حالیکه وزارت ارتباطات بارها اعلام کرده اختلال در برخی ساعات بامداد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، شب گذشته چهارم مهر ماه، نت بلاکس (NetBlocks) در گزارشی اعلام کرد که اینترنت ایران برای سومین بار طی یک ماه اخیر دچار اختلال شده و به سطح 82 درصد کاهش پیدا کرده است.

در این گزارش آمده است که این اختلال یک بامداد رخ داده است.

این در حالی است، شرکت ارتباطات زیرساخت در تاریخ 20 شهریور ماه و پس از انتشار اخباری مبنی بر کندی اینترنت در برخی نقاط کشور که توسط نت بلاکس منتشر شده بود، در اطلاعیه ای اعلام کرد: به منظور ارتقاء و توسعه ظرفیت شبکه ارتباطات زیرساخت و براساس نیازسنجی و طراحی های انجام شده قبلی، تجهیزات مورد نیاز تامین شده و از چند روز گذشته مراحل جایگزینی و ارتقاء تجهیزات آغاز شده است.

بدین منظور براساس فرآیند رایج و مصوب، تغییرات در ساعات کم ترافیک شبانه روز (اکثراً بامداد )، در قالب down time فنی انجام می شود.

بدیهی است جهت آمادگی اپراتورهای مخابراتی و سایر ذی نفعان و مدیریت ترافیک از مسیرهای جایگزین در ساعت دان تایم، قبل از شروع عملیات اجرایی، اطلاع رسانی لازم با اپراتورها و ذی نفعان انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واقعیت گزارش نت بلاکس در مورد اختلال اینترنت چیست؟

واقعیت گزارش نت بلاکس در مورد اختلال اینترنت چیست؟