مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 11:052023-10-11حوادث

کرمانشاه نیازمند 13 ایستگاه لرزه نگاری است/ جزو مناطق با ریسک بالای زلزله هستیم


مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه از نظر ریسک رخداد زلزله در منطقه با خطر بالا قرار دارد، گفت: معمولا هر فصل بین 100 تا 150 زلزله در گسترده استان رخ می دهد که عمده آنها را مردم احساس نمی کنند.

- ایسنا/کرمانشاه مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه از نظر ریسک رخداد زلزله در منطقه با خطر بالا قرار دارد، گفت: معمولا هر فصل بین 100 تا 150 زلزله در گسترده استان رخ می دهد که عمده آنها را مردم احساس نمی کنند.

فرهاد فروزی در آستانه روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی(20 مهر) در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به موقعیت جغرافیایی کرمانشاه که در محدوده گسل فعال زاگرس واقع شده، افزود: از همین رو از نظر احتمال وقوع زلزله های بزرگ و کوچک جزو استان های با احتمال ریسک بالا هستیم.

وی ادامه داد: بخش مهم و خطرزای اصلی گسل زاگرس با عنوان گسل عهد حاضر زاگرس در کرمانشاه واقع شده که در سنوات اخیر زلزله های بزرگ حاصل از آن را شاهد بوده ایم و با توجه به حرکت صفحه عربستان به سمت فلات ایران، احتمال رخدادهای بیشتر زلزله ای در منطقه ما وجود دارد.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه ویژگی گسل زاگرس که در منطقه ما واقع شده رخدادهای لرزه ای زیاد با قدرت کم است، تاکید کرد: همین امر باعث شده خُرد لرزه ها در نق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمانشاه نیازمند 13 ایستگاه لرزه نگاری است/ جزو مناطق با ریسک بالای زلزله هستیم

کرمانشاه نیازمند 13 ایستگاه لرزه نگاری است/ جزو مناطق با ریسک بالای زلزله هستیم