مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 18:252023-10-15سياسي

نسخه مولوی برای پاسخ به تنش های هویتی چیست؟


رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه مولوی مختص ایران نیست بلکه متعلق به همه جهان است و صحبت های او مباحث انسانی است که هویت قومی، قبیله ای و ملی، - ایسنا/اصفهان رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه مولوی مختص ایران نیست بلکه متعلق به همه جهان است و صحبت های او مباحث انسانی است که هویت قومی، قبیله ای و ملی، مذهبی را مایه تمایز و برتری و تخاصم نمی داند، گفت: باید به این نقطه مشترک رسید که من کیستم؟ من انسانم و وحدت در عین کثرت، نسخه مولوی به عنوان یک عارف برای پاسخ به این پرسش و چالش اصلی جهان است.

حسین هرسیج در آیین گشایش چهارمین همایش بین المللی مولوی پژوهی که امروز یک شنبه (23 مهرماه) در دانشگاه اصفهان برگزار شد، به ضرورت انتقال و آموزش میراث فرهنگی و تمدن اسلامی ایرانی به ویژه به نوجوانان و جوانان، اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز اشاره داشته اند که نوجوانان و جوانان کشور ما با میراث فرهنگی و تمدنی خود کمتر آشنایی دارند.

این غفلت ازسوی ما مسئولین صورت گرفته که به این گونه همایش ها بسنده می کنیم، در صورتی که این مباحث باید در طول سال استمرار داشته و آموزش و آشنایی نوجوانان و جوانان با آثار فرهنگی همیشه و همواره وجودداشته باشد تا ما به تمدن و غنای فرهنگی خود افتخار کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه مولوی برای پاسخ به تنش های هویتی چیست؟

نسخه مولوی برای پاسخ به تنش های هویتی چیست؟